piatok 22. mája 2015

Špargľová polievka so strateným vajcom



Všade navôkol, azda v každom obchode sa na mňa usmieva z chladničiek špargľa a tak som dostala chuť ju skúsiť, ale prišla otázka zelenú či bielu, zelená je vhodnejšia ako prílohy, má výraznejšiu chuť a biela je jemnejšia, tak teda tentokrát voľba padla v obchode na bielu a u mňa teda polievočka z nej naozaj zabodovala, výborne chutí a ak do nej ešte vložíte stratené vajce, no vynikajúce :) jednoducho mňam...



Suroviny :

1 kg špargle
250 ml smotany na varenie
kúsok masla
soľ a mleté farebné korenie podľa chuti
voda
olivový olej
pečivo k podávaniu
pažítka

Na stratené vajce :
4 ks vajec
50 ml octu
voda



Postup prípravy :

Špargľu ošúpeme 2 cm na vrchu necháme neošúpané ( ja som si pár hlavičiek odložila na ozdobu), nakrájame na malé kúsky, vložíme do hrnca a zalejeme po vrch špargle vodou. Osolíme a okorením a varíme, kým nám špargľa úplne nezmäkne. Keď je už špargľa mäkká, pridáme smotanu a necháme polievku prevrieť, následne rozmixujeme tyčovým mixérom do hladka. Ak ste si tiež pár hlavičiek odložili na ozdobu ako ja, tak ich prekrojte na polovicu a opražte na olivovom oleji na teflónovej panvici. Na záver do polievky ešte vložte kúsok masla pre zjemnenie chuti. Na stratené vajce si pripravíme vyšší, ale priemerom menší hrniec, nalejeme do neho vodu a necháme variť, keď sa začnú tvoriť prvé maličké bublinky pridáme ocot, ale pozor voda nesmie vrieť, keď sa znovu po pridaní octu začnú tvoriť bublinky, rozvírime vodu lyžicou a vlejme tam vajíčko. Varíme na miernom ohni asi 3 minúty. Takto uvaríme po jednom každé vajíčko. Na záver si opečieme na sucho chlebík a môžeme podávať. Do misky naberte polievočku, pridajte nakrájanú pažítku, kvapku olivového oleja, prekrojené vajíčko a hlavičku špargle a už si len vychutnávajte lahodnú chuť polievky...dobrú chuť :) tak čo skúsite ju ? :)



1 komentár :