nedeľa 10. mája 2015

Pistáciová bábovka





V prvom rade ešte pred spísaním receptu chcem popriať všetkým maminkám krásny Deň matiek, prežitý v kruhu rodiny, no hlavne v spoločnosti svojich detí a samozrejme ešte pri dobrom koláčiku ako inak..no u nás to nie je inak ...avšak keďže dnes oslavujem aj ja, musela som si svoj koláčik aj sama pripraviť, ale mne to nerobí problém nikdy aj keď som dnes už dve tortičky pripravovala pre zákazníčku, chuť piecť mi nezoberie žiadna únava predsa :) a tak som si už dlhú dobu brúsila zuby na niečo pistáciové..patria medzi moje obľúbené oriešky a k tomu čokoládová poleva no pre mňa ako stvorené..ale už sa nebudem ďalej vykecávať, idem Vám radšej predstaviť recept na tento výborný koláčik..


Suroviny :

3/4 šálky mletých nesolených pistácií
2 vajíčka
50 g pistáciového pudingu
1 a 1/2 PL kukuričného škrobu
3/4 šálky kryštálového cukru
1/2 šálky zmäknutého masla
3/4 šálky plnotučného mlieka
1/4 šálky oleja
1 vanilka / 1 čl vanilkový extrakt
3/4 šálky hladkej múky
1 kypriaci prášok do pečiva

Poleva :
1/2 mascarpone
1 šálka práškového cukru
kakao a mlieko podľa potreby, podľa toho akú hustú omáčku chcete mať
pistácie na ozdobu


Postup :

Maslo si prešľaháme s cukrom asi 3 minúty, pridáme po jednom vajíčka, pudingový prášok, potom mleté pistácie. V jednej miske si zmiešame múku, prášok do pečiva a škrob, v druhej si zas prešľaháme olej, mlieko a vanilkový extrakt/zrniečka vanilky. A postupne tieto dve zmesi zašľahávame do pistáciovej masy. Bábovkovú formu si vymažeme maslom a vysypeme múkou, nalejeme do formy a pečieme pri 175 °C asi 45 minút. Medzitým kým sa nám bábovka pečie si pripavíme  čokoládovú polevu a to tak, že si zmiešame a vyšľaháme mascarpone, práškový cukor a kakao a riedime túto polevu mliekom. Na vychladnutú bábovku lejeme polevu a následne ju ešte posypeme pistáciami. Dobrú chuť želám a krásny zvyšok nedele :)

    Malé chlebíky s bylinkovou nátierkou a uhorkami pre gratulantov ..

                            Kytička od môjho milovaného priateľa <3

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára