piatok 6. marca 2015

Vtáčie mlieko






Vtáčie mlieko evokuje vo viacerých z Vás detstvo a škôlku, u nás v škôlke nezvykli variť vtáčie mlieko, ale raz nás moja mamina chcela prekvapiť, tak nám ho doma pripravila... všetko bolo v poriadku kým mi nepovedala názov tohto dezertu odvtedy som ho nechcela ani ochutnať, pretože som si nevedela predstaviť odkiaľ zháňa to mlieko :) :) :) nadarmo mi to už vysvetľovala, už som ho nechcela ochutnať..Ako roky išli a ako som skúšala recepty, tak som im často doma pripravila vtáčie mlieko, ale s mojou myšlienkou z detstva som ho nechcela ochutnať a veru môžem ľutovať, je to fakt výborný dezert, dnes som sa už o tom presvedčila :) Pravdu povediac dlho som hľadala recept bez pudingových práškov (radšej využívam domáce vajíčka na zhustnutie krému) a hľa  našla som túto úžasnú verziu s vanilkou ..





 Suroviny :

10 domácich vajíčok
250 ml šľahačky
550 ml mlieka
4 PL kryštálového cukru
1 vanilkový lusk
maslo na vymazanie hrnca




Postup :

Ako prvé si rozdelíme bielka od žĺtkov, 4 bielka si môžeme odložiť alebo zamraziť na iný koláčik, 6 bielkov vyšľaháme dotuha. Menší kastrólik si vymažeme maslom, pridáme mlieko a šľahačku, vyškrabaný stred vanilkového lusku a aj struky. Necháme zohriať pod bod varu, vyberieme struky, a začneme dávať do mlieka lyžičkou malé obláčiky bielok, povaríme z oboch strán asi 1 minútu a vyberáme, opakujeme kým sa nám bielka neminú. Po uvarení bielok si prešľaháme žĺtka s cukrom do svetlej peny, pridáme trošku teplého mlieka, premiešame a nalejeme do zvyšku mlieka, spolu povaríme do zhustnutia. Servírujeme v malých mištičkách s obláčikmi bielok. Dobrú chuť želám :)

Karamelové nite na ozdobu :

Do nerezového hrnca si pridáme 3 PL cukru a zahrievame, kým nám nevznikne karamel, hrniec potom položíme na vlhkú utierku a skúšame či je karamel hustý vidličkou. Keď je už dosť hustý a tvoria sa nám nite začneme ťahať dlhé vlákna. Niťami ozdobíme vtáčie mlieko. TU si môžete pozrieť názornú ukážku z internetu  :)


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára