piatok 20. marca 2015

Palacinky s jablkovo-tvarohovou plnkou



Celá moja rodina ma pozná , že čo sa týka palaciniek nikdy by som nepovedala nie, či budú v zdravšej alebo nezdravej verzii je mi to jedno, môžem vyhlásiť, že je to vlastne môj najobľúbenejší dezert, ale má to aj svoj opodstatnený dôvod, vďaka palacinkám som sa dostala k vypekaniu, vareniu a vlastne aj to ma usmernilo pri výbere štúdia na hotelovej škole. Ako to vlastne s tými palacinkami začalo ? Každé letné prázdniny som trávila u mojej babky, no a ako to už býva pýtala sa nás, čo by sme chceli na obed a my s bratom sme stále chceli len palacinky a palacinky, no a keď ich babka piekla už z 3 či 4 litrov mlieka napadla ju myšlienka, že by nás pečením palaciniek mohla aj zabaviť a tak sme začali piecť, naučila nás jej finty a už to išlo, chceli sme sa naučiť viacej vecí variť no môjho brata to neskôr prešlo, ale vo mne to zostalo, ba sa to stále ďalej rozvíjalo, veľa krát som rozmýšľala nad blogom či písať, či nie, boli dni keď som si nebola istá, ale dnes som rada, že som sa odhodlala k tomu a dúfam, že budú ľudia čo si moje recepty budú skúšať, lebo nie je nič lepšie, keď mi napíšete, že ako sa Vám vydaril recept, vždy ma to veľmi poteší a to ma posúva vpred ... a tu je už recept na palacinky,(aby som už toľko nepísala), ktorý mám už roky overený, tak skúste ho aj u Vás doma :) a napíšte ako Vám chutili.. :)





Suroviny :
Palacinkové cesto :
200g polohrubej múky
3 vajíčka
0,5 l mlieka
2 PL oleja
štipka soli
1 lyžica cukru

Plnka :
2 veľké jablká
30 g masla
50 g hrukovitého tvarohu
50 g jemného tvarohu
2 PL trstinového cukru
1 čl cejlónskej škorice

Postup :

Na palacinkové cesto si všetky suroviny spolu dobre premiešame, hladké cesto pečieme na teflónovej panvici, ja už na panvicu nedávam žiaden olej. Potom si na masle podusíme ošúpané nakrájané jablká, pridáme cukor a škoricu, podusíme ešte asi 5 minút, primiešame tvarohy a touto plnkou naplníme palacinky, zvinieme ich do valca a opekáme vrch do chrumkava, pred podávaním posypeme páškovým cukrom, poprípade môžete poliať ešte karamelovou omáčkou. dobrú chuť želám :)


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára