nedeľa 15. marca 2015

Kávovo-čokoládová pena




Ak si spomínate na legendárnu AHA penu z detstva, tento dezert je pre Vás ako ušitý :) je to síce menej sladká pena a doplnená kávou, ale silne konkuruje mojej obľúbenej pene z detstva ..dokonca si na nej pochutili aj tí, čo aha penu nemali nikdy radi :)




Suroviny :
6 plátkov želatíny
1/4 šálky mlieka
75 ml silného espressa
100 g horkej 75% čokolády
3 PL práškového cukru
500 ml šľahačky

Na ozdobu :
maliny
strúhaná čokoláda

Postup :
Najskôr si pripravíme espresso, čokoládu roztopíme nad parou a potom ju zmiešame s kávou. Potom si želatínu necháme napučať asi 10 minút v studenej vode (5-6 lyžíc), medzitým si vyšľaháme šľahačku dotuha. Keď nám želatína napučala pridáme ju do horúceho mlieka, dáme pozor, aby nebolo vrelé ale horúce inak by nám želatína nestuhla. dobre premiešame a keď sa želatína roztopila vlejeme mlieko do čokoládovej zmesi, dobre premiešame, pridávame postupne šľahačku( trošku šľahačky si odložíme na ozdobu) a nakoniec pridáme  práškový cukor, ak máte radšej sladšiu penu pridajte viac cukru, ja mám rada menej sladkú. Necháme na pár hodín zachladiť a podávame posypané čokoládou, kopčekom šľahačky a malinami. Želám dobrú chuť :)


2 komentáre :

  1. neoľutuješ určite :) ja som si túto penu zamilovala, napíš potom ako ti chutila ..:)

    OdpovedaťOdstrániť