nedeľa 1. februára 2015

Mrkvový koláč

Dnes tu mám pre Vás recept na výborný mrkvový koláč, zo začiatku sa mi tá kombinácia veľmi nepáčila, no dlho som sa odhodlávala ho vyskúšať. Ale keďže je to jeden z menej sladkých koláčov, pripravila som ho mojej mamine k meninám. A je naozaj výborný, už sme ho stihli aj ochutnať :) ešte pred príchodom gratulantov :) , tak neváhajte vyskúšať, budete určite príjemne prekvapení :)



Potrebné suroviny :
3-4 veľké mrkvy
1 jablko
1 šálka hnedého cukru
2 vajíčka
1/4 šálky oleja
3 PL mletých orechov
1 čl vanilkového extraktu
2 čl mletej škorice
1/2 čl prášku do pečiva
1/4 čl sódy bikarbóny
štipka soli
1 šálka hladkej múky
šťava z polovice citróna aj kôra
šlahačka/mlieko na zriedenie krému
1 mascarpone
orechy na ozdobu



Postup prípravy :

Mrkvu a jablko si nastrúhame na hrubom strúhadle, v inej miske zmiešame olej, cukor a vajíčka, dobre prešľaháme, pridáme preosiatu múku, prášok do pečiva, sódu bikarbónu, škoricu, soľ a mleté orechy.. Spolu dobre premiešame a pridáme jablká a mrkvu. Vylejeme do tortovej formy, ktorú sme si vymastili trochou oleja a vysypali múkou. Pečieme pri 175 °C asi 35-45 minút. Koláč necháme dobre vychladiť a medzitým si pripravíme krém. Zmiešame si mascarpone s citrónovou šťavou, kôrou a vanilkovým extraktom, môžete pridať aj trošku práškového cukru ak by to bolo málo sladké, nakoniec prilejeme trošku smotany. Krém by mal byť hustejší aby nestekal z koláča. Pred podávaním dobre zachladíme a vrch posypeme orechami. Dobú chuť :)



5 komentárov :

  1. Mrkvový koláč zbožňuju. A ten krém nahoře .. no luxusnííí :-) www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ďakujem, už ho zbožňujem aj ja :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mňam...vyzerá úžasne :) určite niekedy vyskúšam :)

    LaBlanche

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Budem rada, keď ho vyskúšaš, potom napíš ako chutil :)

      Odstrániť
    2. A máš aj ty krásny blog, si šikovná 😊

      Odstrániť