sobota 14. februára 2015

Vanilkový Cheesecake s ovsenou drobenkou


Keďže som Vám nestihla nachystať valentínske meníčko , pridávam aspoň recept na tento chutný cheesecake, možno Vám pomôžem aspoň s výberom nedeľného koláčika  :)






Suroviny :

Cesto :
1 šálka hladkej múky (250ml)
50 ml salka
50 ml cukru
1 čl prášku do pečiva
100 g zmäknutého masla

Plnka :
500 g jemného tvarohu
250 g hrudkovitého tvarohu
1 kyslá smotana
100 ml šľahačky
kôra a šťava z jedného citróna
50-100 ml cukru
1 salko ( ja som časť z neho použila do cesta a zvyšok do plnky)
1 vanilkový lusk
60ml kukuričného škrobu



Na potretie džem - ja som mala čučoriedkový ale môžete použiť akýkoľvek, podľa Vašej chuti.

Ovsená drobenka :
maslo
mleté orechy ( vlašské, mandle, para,..)
hladká múka
ovsené vločky
cukor podľa chuti ( ak je džem sladší , treba dať menej cukru )





Postup :


Všetky suroviny na cesto premiešame, vytvoríme z neho placku a vytlačíme ním tortovú formu. Formu s cestom necháme odležať v chlade. Medzitým si zmiešame tvarohy so salkom, pridáme nastúhanú citrónovú kôru, cukor, kyslú smotanu a vyškrabaný stred z vanilkového lusku.  Šťavu z citróna zmiešame so smotanou a škrobom a prelejeme do tvarohovej plnky, spolu všetko dobre premiešame. Nalejeme na základ a pečieme pri 170 °C asi 60-65 minút. Necháme vychladnúť a potrieme podľa chuti džemom. Nakoniec si zmiešame podľa potreby maslo s orechmi, pridáme múku, vločky a cukor, rozmrvíme a pečieme pri 200°C asi 20 minút. Touto drobenkou posypeme vychladnutý cheesecake. Necháme zachladiť aspoň na 5 hodín a degustujeme :) dobrú chuť .. :)




Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára