pondelok 26. januára 2015

Smotanová kuracia polievka



Zostala Vám doma po nedeľnom obede polievka ? V žiadnom prípade ju nevylievajte! Mám tu pre Vás recept ako si ju vychutnať na ďalší deň, povedala by som , že je ešte lepšia ako nedeľný vývar. Dnes som ju doma varila a chutila celej rodine, preto ju zaraďujem do obľúbeného receptára. A tu je recept pre Vás :

Suroviny :
50 g masla
1 cibuľa
3 mrkvy
malý kúsok zeleru
2 petržleny
2 L vývaru + varené mäso z polievky
1 hrnček hrášku
200 g  šampiňónov
1 smotana na šľahanie
bylinky ( tymián, rozmarín )
soľ a čierne korenie podľa potreby
100 g ementálu
chlebík k podávaniu ( ja som mala domáci zemiakový od priateľovej maminy )
trošku olivového oleja



Postup :
Cibuľu si nakrájame na malé kúsky, dáme ju do hrnca s maslom, chvíľku opražíme, pridáme nakrájanú koreňovú zeleninu,nakrájané šampiňóny a varené mäsko. Spolu orestujeme, pridáme bylinky ( ak nemáte čerstvé stačí aj sušený tymián ) podlejeme vývarom a povaríme, kým zelenina nebude mäkká. Potom pridáme hrášok a ešte povaríme asi 15 minút. Nakoniec prilejme smotanu, osolíme a okoreníme, necháme prevrieť a keď ju dovaríme pridáme ešte dva plátky masla na zahustenie. Chlebík si pokvapkáme olivovým olejom a opečieme na panvici z oboch strán. Polievku podávame posypanú strúhaným syrom a kúskom opečeného chlebíka. Dobrú chuť prajem :)



Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára