piatok 16. januára 2015

Šafránovo - škoricový veniec




Sú dni, keď mám chuť skúšať rôzne koláče od výmyslu sveta. A keďže ma už celá rodina pozná, že najviac ma potešia s rôznymi pomocníkmi do kuchyne, alebo prísadami, koreninami a inými vychytávkam, nebolo tak dávno, čo ma potešila mamina šafránom. Nezostalo mi nič iné iba hľadať recepty, až som našla  tento , ktorý ma uchvátil predstavou jeho chuti. 

 Potrebné suroviny :
12 g čerstvého droždia
5 g cukru
60 ml mlieka
60 ml smotany na šľahanie
0,3 g šafránu
štipka soli
0,5 čl mletého kardamónu
200 g hladkej múky

Plnka :
50 g masla roztopeného
25 g cukru
0,5 čl cejlónskej škorice
0,5 čl vanilkového prášku ( alebo extraktu )
kôra z polovice pomaranča

Na potretie :
1 vajíčko + trošku smotany
cukor na posypanie




Postup :

Najskôr si rozpučíme do misky droždie, v kastrólku si roztopíme maslo, pridáme mlieko, smotanu, šafrán a cukor. Teplým mliekom zalejeme droždie a necháme vykysnúť. V druhej miske si preosejeme múku, pridáme kardamón, soľ a zvyšný cukor. Vykysnutý kvások nalejme na múčnu zmes a miesime 10 minút. Vymiesené cesto odložíme na teplé miesto na 1 hodinu. Potom cesto rozvaľkáme, do tvaru obdĺžnika asi 50x30 cm. Natrieme naň maslovú plnku, zrolujeme, prerežeme cez polovicu a prepletáme, až si nakoniec vytvoríme veniec spojením oboch koncov. Položíme na papier na pečenie a necháme ešte kysnúť na plechu asi 45 minút. Potrieme rozšľahaným vajíčkom zmiešaným so smotanou. Na záver posypeme cukrom a pečieme pri 200 °C asi 18-20 minút. Necháme vychladnúť a podávame s kávičkou, dobrú chuť.



Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára