nedeľa 4. januára 2015

Pavlova torta



Ako začať, po dlhšej odmlke sa k Vám opäť vraciam na žiadosť pridávania receptov. Som rada že toľko ľudí má záujem a preto som si dala predsavzatie do nového roka , že budem aktívne prispievať na blog. Tak dúfam , že to aspoň pár ľudí poteší. Prvým receptom bude Pavlova torta. Mne osobne dobyla priečky obľúbených tort, tak teda šup vyskúšať, nebudete ľutovať :)

Potrebné suroviny :

300 g kryštálového cukru
6 vaječných bielok (ak máte bielka z mrazničky tak môžete použiť aj tie )
2 PL kukuričného škrobu
2 PL octu (vínny, jablčný..)
250 ml šľahačky
500 g ovocia ( ja som použila jahody a maliny, ale výborná je tiež marakuja s kiwi )
vanilkový cukor alebo lusk

Postup :

Bielka si najskôr vyšľaháme dotuha, postupne po malých dávkach budeme pridávať cukor až kým sa nám nerozpustí. Trvá to asi 5-10 minút. Keď máme lesklú bielkovú penu, pridáme škrob a ocot. Spolu dobre premiešame. Pripravíme si plech, ktorý sme vystlali papierom a nakreslili sme si naň vopred kruh. Do kruhu pridávame postupne penu, uhladíme boky a sušíme v rúre pri 120 °C asi 90 minút (treba si to odsledovať, pretože každá rúra pečie inak). Vrch by mal byť pevný a vnútro ako marshmallow (penový cukrík ). Vrch ozdobíme vyšlahanou šľahačkou, ktorú sme ochutilivanilkovým cukrom alebo vyškrabaným stredom vanilkového lusku. Šľahačku môžete zmiešať aj s mascarpone, ja som zostala pri ľahšej verzii.Nakoniec Vám zostáva už len ozdobiť ovocím a rýchlo ochutnať. Dobrú chuť želám :)


A ešte na záver Vám chcem zaželať šťastný a chutný Nový rok, aspoň takto imaginárne ..

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára