nedeľa 23. marca 2014

Zdravé makové muffiny


S novým názvom, novým logom prichádzam aj s novým receptom. Konečne som sa dopracovala k písaniu na blog :) Keďže sa v poslednej dobe snažím zdravšie stravovať, tak prvý recept bude z tých zdravších a môžem povedať, že naozaj stojí za vyskúšanie. Rozhodne je vhodný aj ako raňajky s pohárom dobrej kávičky.

Makové  muffiny

Potrebné suroviny :
100g celého maku
160g celozrnnej špaldovej múky
50 g  stéviového cukru
100g mletých vlašských orechov
200ml mlieka ( môže byť aj sójové)
100g masla ( zdravá verzia: kokosový tuk)
2 vajíčka
1/2 čl sódy bikarbóny
2    čl prášku do pečiva ( ja som použila bezfosfátový s vínnym kameňom )
štipka soli

Pracovný postup :
Mlieko necháme zovrieť a zalejeme ním celý mak. Necháme ho vychladnúť. Medzitým si premiešame v jednej miske všetky suché suroviny . V druhej vymiešame kokosový tuk so stéviou a vajíčkami. Keď už nám maková zmes vychladla prilejeme ju ku kokosovému tuku, spolu dobre premiešame a prelejeme do suchej zmesi. Nakoniec plníme košíčky po 3/4 košíčkov a pečieme pri 170°C asi 15-20 minút podľa veľkosti košíčkov. Ja som použila maličké košíčky a mala som ich asi 24 .

Dobrú chuť :)




Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára